יום שישי, 4 בדצמבר 2009

מחווה לאלבום "סימנים של חולשה" במסגרת פסטיבל הלם כרך וברדיו הבינתחומי

הנה עוד תזכורת לספיישל ששידרנו.
הפעם מדובר במחווה נוספת שלקחתי בה חלק בתחילת אוקטובר, שהייתה גם היא במסגרת התוכנית "הקוצב" עם רוני קוטק, בה ציינו 15 שנים לאלבום "סימנים של חולשה" של ברי סחרוף.

התוכנית שודרה לקראת מופע המחווה המיוחד שהתקיים במסגרת פסטיבל הלם כרך. הפסטיבל החדש, פרי שיתוף פעולה של המון ווליום וצוותא ת"א, הוקדש כולו לאמני האינדי הפועלים בנוף המקומי. במופע, ביצעה שורה ארוכה של אומנים משירי האלבום המופתי של סחרוף, ואלו הם, לא לפי הסדר: נעם רותם, רונה קינן, גבע אלון, אסף ארליך, רם אוריון, שילה פרבר, ברק גביזון עם Useless ID, ירונה כספי, Mambo Mambas, אנטיביוטיקה, נערות ריינס, עינב ג'קסון כהן, Tree ואשכרה מתים.

במסגרת התוכנית השמענו וסיפרנו על שירי האלבום, על הסיפורים מאחורי השירים ועל תהליך העשייה שלו. בנוסף, ראיינו את רם אוריון שהשתתף בערב המחווה. להאזנה לתוכנית המלאה לחצו על הנגן.


סחרוף ומוכיח מודל 94' (צילום: רן גולני, יח"צ)
אלו כמה מהביצועים מערב המחווה, שוב באדיבות הטלפון הנייד שלי. ניתן לדפדף ימינה ושמאלה למעבר לוידאו הבא, או להיכנס לרשימת הקטעים.


עוד משהו?
בנוסף, ניתן לצפות בביצוע של נעם רותם ל"חבל שאת לא" מתוך חדר החזרות לקראת המופע. רותם ביצע את השיר גם יחד עם סחרוף בהופעה במועדון הזאפה ת"א ב-19 במאי השנה, הופעה שסיימה את הסיבוב של אלבומו "עזרה בדרך".

משהו לקרוא?
נויה כוכבי פרסמה השבוע במוסף גלריה של הארץ שתי כתבות הקשורות לנושא.
האחת, מנסה לעשות סדר (וגם מצליחה) בכל הקשור בסצינת האינדי המקומית וממפה את כל האירועים והפסטיבלים הקשורים בה, בהם גם "הלם כרך", כמו גם את שלל האומנים שנמנים עימה.

השנייה, עוסקת בשלל מופעי המחווה שפקדו אותנו בחודש אוקטובר האחרון, ובהם גם המחוות ל"סימנים של חולשה" וללהקת הפליטים להן הקדשנו תוכניות מיוחדות. הדעות לגבי ערבי המחווה נותרו חלוקות. בתוך שלל הביצועים שמציעים הערבים הללו יש שהראו תעוזה ויש כאלו שהיו מעט סתמיים. אני יכול רק לקוות שהאומנים עצמם יוצאים נשכרים מהמגע המחודש עם החומרים הללו, רובם אלבומי מופת ואבני דרך ביצירה המקומית.

ולסיום,
שלישי ב-22:00, זוכרים? תוכנית חדשה של "המגבר" ברדיו הבינתחומי 106.4FM או בסטרים. שבת מעולה שתהיה לכם!