יום חמישי, 30 בדצמבר 2010

המגבר #33 - ספיישל רישומי פחם בצבע 28/12/10

את התוכנית ה-33 של המגבר, הקדשנו כולה ל"רישומי פחם בצבע", אלבום המחווה ל"רישומי פחם" של מאיר אריאל שיצא לפני כחודשיים יחד עם מופע גדול ומרשים שפתח את פסטיבל תל אביב ה-2 למוזיקה.
חלק ניכר מהתוכנית הוקדש לשיחה עם איל תלמודי - מי שיזם את הפרויקט והפיק אותו מוזיקלית יחד עם בנו הנדלר - על הטקסטים שמופיעים בו, ועל המעבר מהאלבום הצנוע של אריאל לעיבודים העשירים שמופיעים באלבום המחודש. בין לבין, שמענו גם כמה מהביצועים באלבום, וגם שיר אחד שאריאל הקליט והחליט לבסוף לא לכלול ב"רישומי פחם", ובוצע לייב באולפן.
אם במקרה פספסתם, תנו קליק על הנגן להאזנה לתוכנית.


אם אתם מעדיפים להאזין לתוכנית בקובץ בפורמט MP3 להורדה למחשב או להאזנה בכל מקום שתבחרו, לחצו כאן (אפשר גם קליק ימני, ואז שמירה בשם).

כל הכאבים מלבינים בכותנה הנפתחת. רונה קינן (צילום: ענבל צח)

מה שמענו?
  1. ברי סחרוף/ חיית הברזל
  2. נעם ענבר ומאיה דוניץ/ שמעתי שאת נמצאת
  3. שאנן סטריט/ שיר המקצוע
  4. עמיר לב/ הבן אדם אינו אלא
  5. אדם שפלן/ אומרים שנעשה צפוף על הרפסודה - לייב באולפן
  6. רונה קינן/ בס בבלון
  7. אוי דיוויז'ן/ ס'אוחתו אפעס #3
קצת אחרי שהוציא את "רישומי פחם" ב-96, הגיע מאיר אריאל לראיון בתוכניתו של יאיר לפיד, וזה מה שאמר שם בין היתר כשנשאל על האלבום:
"ניסיתי לא להוציא אותו, השתדלתי לא להוציא אותו, אבל בסוף הוא כל כך העיק עלי שהוצאתי אותו וזהו. בסדר, הוצאתי, זה לא אומר שצריך לשמוע אותו. מי שרוצה לעשות לעצמו טוב על הנשמה, שלא ישמע את התקליט הזה".

  
איל תלמודי (מימין) ואדם שפלן (צילומים: ענבל צח)

בין כל הטקסטים הלא פשוטים שנכנסו לאלבום, הותיר אריאל גם שיר אחד מחוצה לו, "אומרים שנעשה צפוף על הרפסודה". תלמודי והשותפים ליצירת אלבום המחווה החליטו לא להכניס את השיר לאלבום המחודש, אך בסופו של המופע באוקטובר האחרון, עלה אדם שפלן לבדו עם גיטרה חשמלית וביצע את השיר. לכבוד הספיישל, התארח שפלן באולפן, וביצע יחד עם תלמודי על הסקסופון, את אותו שיר.



וככה הוא נשמע בהופעה:


עוד?
בשלישי הבא ב-22:00 תוכנית חדשה, שנה חדשה, והמגבר עם שעה של רוק ישראלי ברדיו הבינתחומי 106.4FM. כוונו שעונים...