יום רביעי, 10 בפברואר 2010

המגבר #9 - 9 בפברואר 2010

התוכנית התשיעית של המגבר פתחה השבוע עם אלג'יר ומקימיה, והמשיכה לכמה מהביצועים האקוסטיים ששוחררו לרדיו בשבועיים האחרונים. לא שמעתם? חבל, אבל סידרנו לכם פה יופי של נגן להאזנה לתוכנית. תנו קליק על ה-Play:


אם אתם מעדיפים להאזין לתוכנית בקובץ בפורמט MP3 להורדה למחשב או להאזנה בכל מקום שתבחרו, לחצו כאן (אפשר גם קליק ימני, ואז שמירה בשם).

אלג'יר בהרכב מורחב. גדג' במרכז, בלחסן מאחוריו (צילום: יח"צ)

מה שמענו?
גבריאל בלחסן/ דשא
אביב גדג'/ הגולם
אלג'יר/ קיטש
יהוא ירון/ לא זמן טוב - מתוך העונג סשנז בבלוג של גיא חג'ג'
אלג'יר/ מודה אני - בהופעה, מתוך מאיר אריאל - חמש שנים
ברי סחרוף/ טרמינל - בהופעה, מתוך מאיר אריאל - חמש שנים
עמיר לב/ כבוי - עם ברי סחרוף וגבע אלון, מתוך עמיר לב בזאפה
עמיר לב ואביתר בנאי/ הכנר הטורקי - מתוך הופעה חיה בבארבי
אביתר בנאי/ אותיות פורחות באויר
היהודים/ אצלך בעולם - בהופעה, מתוך הסיבוב בישיבה
היהודים/ מלחמה שקטה - בהופעה, מתוך Unplugged

נובלס, אקסטזי, חסה, שמפניה וקיטש

משהו לקרוא?
הפעם שלושה ראיונות עם אנשי אלג'יר, שלושה ראיונות בהפרשים של כמה שנים ביניהם.
» הראשון, ראיון שקיים קובי בן שמחון עם סולן הלהקה אביב גדג' ופורסם ביוני 2004 במוסף הארץ, סמוך ליציאת האלבום השני של הלהקה 'מנועים קדימה'.
» השני, פורסם באותו מוסף שנתיים מאוחר יותר, בספטמבר 2006. אלון הדר ראיין את שותפו של גדג' להקמת הלהקה, גבריאל בלחסן, בתלמי אליהו וחזר עם ראיון מפחיד ומצמרר, אבל ראיון שחובה לקרוא כדי להבין את האיש הזה ואת סיפורו.
» הראיון השלישי פורסם בספטמבר האחרון (2009) במוסף גלריה וגם הוא של גדג', הפעם לנויה כוכבי. זהו למעשה הראיון הראשון של גדג' אחרי פירוק הלהקה, והוא מסביר כאן למה הכל נגמר דווקא בשיא ההצלחה, ואיך הכל מתחיל מחדש עם 'תפילה ליחיד', אלבום הסולו שלו, שהוא לדעתי אחד האלבומים היפים שיצאו כאן בזמן האחרון.
» ועוד ראיון, הפעם בוידאו. ראיון של בלחסן לדב אלפון מ-2007, אז מגיש התוכנית 'נספח תרבות' בערוץ 2, היום עורך הארץ. בלחסן מסביר פה למה הוא מחליט לחשוף הכל - מאידיאולוגיה.

השלישיה האקוסטית. עמיר לב, ברי סחרוף וגבע אלון

ועוד משהו
עמיר לב יארח ברביעי הבא (17/2) את ברי סחרוף לרגל הופעת ההשקה לאלבום החדש שלו שהוקלט בזאפה בתל אביב. גם ההופעה תתקיים בדיוק באותו מקום. עוד פרטים בפייסבוק.

אהבתם?
בשלישי הבא ב-22:00 עוד תוכנית של המגבר. כוונו את הרדיו (אפשר כבר מעכשיו) על הרדיו הבינתחומי 106.4FM, או בסטרים במחשב שלכם.