יום שבת, 20 בפברואר 2010

המגבר #10 - 16 בפברואר 2010

התוכנית העשירית (!) של המגבר שודרה השבוע, והביאה איתה הרבה דברים חדשים שיצאו לאחרונה לרדיו, חלקם טריים מאוד. בין היתר, הושמעו בה הסינגלים החדשים של דודי לוי, דודו טסה ודרור שוסטק (זה רק מקרי שכולם ב-ד'), לצד שני הרכבים חדשים, פחות או יותר, כמו הגברת הראשונה וסטריאו פלסטיק. גם פינת הרוק החלוצי שבה מהגלות, הפעם עם שמוליק קראוס.
לא שמעתם? קליק על הנגן יסדר אותכם יופי. הנה, הנגן הזה:


אם אתם מעדיפים להאזין לתוכנית בקובץ בפורמט MP3 להורדה למחשב או להאזנה בכל מקום שתבחרו, לחצו כאן (אפשר גם קליק ימני, ואז שמירה בשם).

דודי לוי יחד עם התזמורת הקטנה. בקרוב סיבוב הופעות חדש (צילום: יפעת גולן/ יח"צ)

מה שמענו?
דודי לוי/ ללא כנפיים - סינגל חדש, עם התזמורת הקטנה
דודי לוי/ מלאך
שאול בסר/ הים לקח הים נתן
נוער שוליים/ לך איתה
הגברת הראשונה/ אמסטרדם - סינגל חדש, ניתן להורדה באתר הלהקה
שמוליק קראוס/ שישי חם
שמוליק קראוס/ ארץ ישראל - מתוך פרויקט עבודה עברית
אהוד בנאי/ הגיטרה - מתוך פרויקט עבודה עברית
אהוד בנאי/ דוד ושאול - בהופעה, מתוך ממשיך לנסוע
האנשים/ תבכה
דרור שוסטק/ יפו - סינגל חדש
דודו טסה/ בסוף מתרגלים להכל
דודו טסה/ מעליות - סינגל חדש, בהופעה
סטריאו פלסטיק/ בעיניים עצומות - סינגל חדש

נוער שוליים מתארחים אצל אור כשדים בהופעה בקולנוע אלנבי ב-91'. מחדשים את אילנה רובינא

שמוליק קראוס והגירסה המקורית של הגיטרה. מנגן בכל מקום, כנראה

משהו לקרוא?
שמוליק קראוס העניק ראיון נדיר לקובי בן שמחון במוסף הארץ, לקראת חגיגות ה-30 לסרט 'סוסעץ' ב-2007 שבו כיכב. הראיון מגולל כמעט את כל קורותיו של קראוס, הטובים יותר וגם אלו שפחות. בין השורות, הוא מתאר גם בחלקי משפטים שמאפיינים את דיבורו אחרי שני אירועים מוחיים שעבר, את העשייה של האלבום 'מדינת ישראל נגד קראוז שמואל': "בתקליט הזה היינו מעושנים, והנגינה באה יפה מאוד. זו היתה תקופה שהייתי נגד כולם וכולם היו נגדי. בתקליט הזה הוצאתי המון כעס". והכעס המשוחרר הזה אכן 'בא יפה מאוד', באלבום שהוקלט במהלך אחת מחופשותיו מהכלא ב-71', בג'אם סשן מהיר שנמשך כשעתיים בלבד.

במקור היה זה דב זעירא, בעל חברת התקליטים החיפאית התקליט, שהוציא את האלבום ב-77' על גבי מספר מצומצם של תקליטים, מה שהפך אותו במרוצת השנים לפריט אספנים. בנו, ניצן זעירא, הוציא מחדש את האלבום על גבי דיסק ב-2004, הפעם בחברת התקליטים שלו, נענע דיסק.

חיים רומנו מי שניגן עם קראוס על הגיטרה באותו ג'אם סשן קצר, סיפר בראיון לשגיא בן נון בהארץ, לקראת ההוצאה המחודשת של האלבום, על החוויה החד פעמית: "הגענו לאולפן, אני ושאר הנגנים, ושאלנו מה מנגנים. שמוליק אמר, 'תעקבו אחרי'. בלי חזרות, בלי חימום ובלי הסברים התחלנו לאלתר לפי האקורדים שהוא ניגן בגיטרה. בהשראת קראוס נכנסנו לאקסטזה של כמה שעות, לג'ם סשן שהוביל להרגשה של התעלות".

ומה עוד?
עוד תוכנית של המגבר תצא לדרך בשלישי הקרוב, ב-22:00 בדיוק, עם הרבה מאוד רוק ישראלי. הרדיו הבינתחומי 106.4FM. אני שם, תבואו גם?