יום שבת, 6 במרץ 2010

המגבר #11 - 2 במרץ 2010

התוכנית ה-11 של המגבר שודרה השבוע. הפעם התרכזה התוכנית בעיקר בלהקות, כאלו שפעלו כאן בשני העשורים האחרונים ונעלמו, פחות או יותר, מיד לאחר צאת האלבום הראשון והיחיד שהוציאו.
לא לחינם הוגדרה הוצאת אלבום כמשבר פוטנציאלי לכל להקה, שנאלצת מלבד האמת האמנותית שלה גם להיבחן במכירות. מעניין שדווקא היום, הפכו כמה מהאלבומים האלה למבוקשים מאוד, אולי משום נדירותם.
לצידן של הלהקות הללו, שמענו גם כמה הרכבים שבועטים כאן גם היום. כולם כבר עם אלבום או לפחות EP אחד ביד, אז נקווה שיהיה לכך המשך.
לא שמעתם? תקלה. מוזמנים מאוד להאזין בשלישי הבא ב-22:00, ועד אז לחיצה קטנה על הנגן פה ואתם מסודרים:


אם אתם מעדיפים להאזין לתוכנית בקובץ בפורמט MP3 להורדה למחשב או להאזנה בכל מקום שתבחרו, לחצו כאן (אפשר גם קליק ימני, ואז שמירה בשם).

 
יופי של אלבום. שני/אחרון/אוקטובר (צילום: יח"צ)

מה שמענו?
  1. אשכרה מתים/ מעצבן את הקיץ
  2. יום שני האחרון של אוקטובר/ יופי
  3. גן חיות/ חם ומתוק
  4. המגפה/ כאב
  5. השוונג של הפיתה/ אוכלת מהצד
  6. קרם ברולה/ קסם
  7. ההוצאה לפועל/ תבוא אליי
  8. אפור גשום/ מקום אחר - גרסת הקלטת, ניתנת להורדה בבלוג סטריאו ומונו
  9. אלגנט/ תלי אותי
  10. אלברט סופר/ כבר זמן
  11. נעליים/ לא נמס - מתוך האוסף רוק & רול מ-99'
  12. אנטיביוטיקה/ מונומליציה
  13. נערות ריינס/ עוד הלילה
  14. רוקפור/ העולם המופלא - סינגל חדש, ניתן להורדה באתר הרשמי של הלהקה
  15. רוקפור/ חור בלבנה - מתוך אלבום ההופעה
לא הגיעה לממדים של מגפה. הקליפ ל'כאב' שביימה שרון קנטור

משהו לקרוא?
מיכל ספיר, מי שהייתה הסולנית של להקת אפור גשום, התראיינה לפני כשנה לבן שלו במוסף גלריה של הארץ. ספיר מתארת איך הקליטה עם אלון ידגר את הסינגל הראשון 'מקום אחר', ב-1,000 דולר שקיבלה כמתנת שחרור מהצבא, דרך הוצאת הקלטת 'פברואר' ועד לסיפור מעניין, על אריאל שרון. מסתבר שכשהתארח אז במשדר השירותרום, ביקש מהשדרן להשמיע את אחד משירי הלהקה 'שעון החול', רק כי בניו היו מעריצי הלהקה.
הקלטת 'פברואר' לא עלתה מעולם על גבי דיסק באופן רשמי, עד שלאחרונה החליטה ספיר לעשות זאת בעצמה. את הדיסק היא מוכרת בהופעותיה, וגם בעמוד ה-myspace של 'אפור גשום', והוא כולל מלבד השירים שיצאו על גבי אותה קלטת, גם הקלטות מאוחרות יותר של הלהקה (גם בהרכב המאוחר שלה) שלא ראו אור מעולם.
בסוף הראיון, מתארת ספיר מה קרה להרכב שהקימה בלונדון בסוף שנות ה-90', Zero Balancer, שהצליח לא רע עד שהבסיסט עזב בלי שום הודעה מוקדמת. משפט קטן שלה יכול לסכם הרבה מהפעילות של הלהקות ששמענו בתוכנית האחרונה, איך הן קמות ובקלות רבה מדי נעלמות: "זה דבר נורא, להקות".

אם אתם מעוניינים להאזין לפברואר במלואו, וגם לגירסה המוקדמת של מקום אחר, אתם מוזמנים מאוד לבקר במאגר ההיסטרי בגודלו בבלוג 'סטריאו ומונו'.

מה עם הופעה?
להקת רוקפור מציינת בימים אלו קבלת אלבום זהב ל'האיש שראה הכל' שיצא ב-95' והיה האחרון שהקליטו בעברית. לרגל החגיגות, תצא הלהקה לארבע הופעות מיוחדות שבהן תבצע את כל שירי האלבום ההוא, יחד עם שירים חדשים מהאלבום הקרוב. ההופעה הראשונה בסיבוב תתקיים בחמישי הקרוב (11/3) במועדון הבארבי בתל אביב. עוד פרטים בפייסבוק.

היה טוב?
יופי. בואו שוב, שלישי הבא ב-22:00, עוד שעה של המגבר תצא לדרך עם הרבה מאוד רוק ישראלי. אל תשכחו לכוון את הרדיו שלכם על הרדיו הבינתחומי 106.4FM או כאן באינטרנט.