יום שישי, 30 באפריל 2010

המגבר #17 - 27 באפריל 2010

התוכנית ה-17 של המגבר שודרה השבוע. הפעם נגענו באלבום החדש של כנסיית השכל שעתיד לצאת לקרוב. מתוכו שמענו את הסינגל שיצא לרדיו "הדליקו את הפנסים", וטעימה נוספת שטרם הושמעה ברדיו, אינסטרומנטלית ברובה, שנקראת "הכל נשכח". הכיוון המעניין שלקחה הכנסייה מעורר אצלי באופן אישי סקרנות רבה לקראת האלבום. נמתין לו בסבלנות.
ובזמן ההמתנה, שמענו גם דברים חדשים וישנים שעשה אייל אבן צור, גם מנעליים וגם מתוך אלבום הסולו שיוציא בקרוב. לסיום, טעמנו מעט מאופרת הרוק מאמי. טעימה ראשונה בתוכנית, אך בהחלט לא אחרונה.
אני יודע שבא לכם להאזין שוב, אז סידרתי לכם כאן נגן במיוחד בשבילכם. לא תקליקו?


אם אתם מעדיפים להאזין לתוכנית בקובץ בפורמט MP3 להורדה למחשב או להאזנה בכל מקום שתבחרו, לחצו כאן (אפשר גם קליק ימני, ואז שמירה בשם).

שורות של אנשים. כנסיית השכל לקראת אלבום חדש (צילום: דור גרבש/ יח"צ)

מה שמענו?
  1. כנסיית השכל/הדליקו את הפנסים - סינגל חדש
  2. כנסיית השכל/ הכל נשכח
  3. כנסיית השכל/ המוות אינו מחוסר עבודה - בהופעה, מערב המחווה לפלונטר
  4. רמי פורטיס/ משחק בקוביה
  5. נעליים/ רע
  6. אייל אבן צור/ העד - סינגל חדש
  7. מוניקה סקס/ 180
  8. מוניקה סקס/ לא רוצה לדעת
  9. שחר ואייל אבן צור/ מנסים להגיע - מתוך עבודה עברית
  10. אלגנט/ ארזי את גופך
  11. אפור גשום/ תנשמת
  12. אהוד בנאי והפליטים/ ממשיך לנסוע
  13. אהוד בנאי/ הבשורה - בהופעה, מתוך אופרת הרוק מאמי
  14. עברי לידר/ השדות האדומים - מתוך עבודה עברית 
רע לתפארת. נעליים עם אחד השירים הטובים מאלבומם הנכחד

משהו לקרוא?
נגעתי בתוכנית על קצה המזלג בסיפורה של אופרת הרוק מאמי שדחפה את הקריירה של אהוד בנאי עד לפריצה בהוצאת אלבומו עם הפליטים ב-87'. ב-2001, במלאת 15 שנים להעלאת המופע, ורגע לפני שעלה בגירסתו החדשה, כינס שי להב ממעריב את מי שעמדו מאחורי ההפקה החד פעמית ההיא, מינוס אחד: יוסי אלפנט.
מאמי שהצליחה לשלב בין רוק אמיתי לטקסט פוליטי קשה לעיכול דשדשה בתחילה. בראיון, מספרים מי שלקחו בה חלק על נקודת המפנה שבאה בעקבות החלטתו של המפיק נסים ציון להזמין 150 חיילים שיצפו במופע בחינם. מאותה נקודה, ולמשך שנה שלמה היה האולם של צוותא בתל אביב מלא עד אפס מקום.
יש בראיון הזה לא מעט אנקדוטות מעניינות, כמו הוידוי של בנאי לפיו "'מאמי' הרימה לי את הקריירה, בפירוש", או כמו הסיפור המשעשע על כך ש"בסצנת החתונה הקהל זרק עלינו אורז, וכל ההופעה ניסיתי להוציא אותו מהגיטרה".
את התוכנית סגרתי עם "השדות האדומים" בחידוש שעשה עברי לידר ל"עבודה עברית", ביצוע שניער את האבק מעל השיר הנעלם הזה, וגם גרם לי באופן אישי לחזור אל אלבום ההופעה של מאמי. מי שחידש גם הוא את השיר, היה אביב גדג' במסגרת המחווה לפליטים שעלתה בפסטיבל תל אביב הראשון למוסיקה באוקטובר האחרון.

בנאי והפליטים יחד עם מזי כהן מבצעים את "השדות האדומים"

עוד משהו?
זהו להפעם. בשלישי הקרוב ב-22:00 זה קורה שוב, אתם מוזמנים. המגבר עם שעה של רוק ישראלי ברדיו הבינתחומי 106.4FM או כאן באינטרנט.